سرخط خبرها

مشهدالرضا(ع) میزبان شهیدان گمنام دفاع مقدس شد

  • کد خبر: ۱۴۰۳۹۹
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مشهدالرضا(ع) میزبان شهیدان گمنام دفاع مقدس شد
پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس، ظهر امروز وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهدمقدس شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم استقبال از پیکر مطهر این شهدا که با استقبال جمعی از مقامات لشگری و کشوری همراه بود، شرکت کنندگان در مراسم ضمن تشییع پیکر این شهدای والامقام، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید عهد و پیمان کردند.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار شهرآرا نیوز گفت: خدا را شاکر و سپاسگزاریم که در ایام فاطمیه، میزبان پیکر مطهر ۱۲ شهید گرانقدر دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، پیکر مطهر شهدا به شهرستان‌های مختلف منتقل خواهد شد و مراسم عزاداری ایام فاطمیه در استان با حضور پیکر مطهر شهدا همراه خواهد بود.

حجت الاسلام حسن زاده خاطر نشان کرد: مراسم وداع با پیکر مطهر شهدا، شب شهادت حضرت زهرا (س) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و صبح شهادت حضرت زهرا در روز ۶ دیماه، پیکر مطهر شهدا با حضور آحاد مردم ولایتدار مشهد از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی تشییع می‌شود.

ساحت جامعه با نسیم رحمت شهیدان از آلودگی‌ها پاک می‌شود

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل حفظ آثار و نش ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در حاشیه این مراسم گفت: پیکر مطهر شهدا از امروز تا ۶ دیماه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در سطح استان مورد تکریم و تجلیل و تجدید بیعت مردم عزیز قرار می‌گیرد.

وی افزود: تدفین پیکر مطهر شهدای عزیز تا سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ۸ نقطه از شهر مشهد و ۳ شهرستان نیشابور، تربت حیدریه و ششتمد صورت می‌گیرد.

سردار یوسفعلی زاده تاکید کرد: از همه مردم دعوت می‌کنیم که در مراسم تجلیل از شهیدان حضور پیدا کنند و با نسیم رحمت شهیدان، غبار دل را شستشو دهند. بعضی از زنگار‌ها و آلودگی‌هایی را که هر شخص در زندگی روزمره با آن مواجه می‌شود، با عطر وجود شهیدان شستشو داده می‌شود و ساحت جامعه از آلودگی‌ها پاک می‌شود.

گفتنی است این شهدای گمنام مربوط به عملیات‌های رمضان، محرم، خیبر، بدر، کربلای ۵ و کربلای ۶ هستند که طی سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ در شرق بصره، شرهانی، جزیره مجنون، شرق دجله، شلمچه و سومار به شهادت رسیده‌اند و سن تقریبی آن‌ها در زمان شهادت بین ۱۶ تا ۲۸ سال بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->